Enzo 2 - závodní žiletka od Ozone

Legendární Mantra a Enzo jsou křídla, která v rukou nejlepších pilotů získávala vavříny vítězství v posledních letech. Na následující sezónu si pro závodní špičku firma Ozone připravila zbrusu nové Enzo 2.

Co je nového?

Nedá se říct, že by Enzo 2 bylo takovou přelomovou novinkou jako byla právě Mantra. Nejvíce křídlo zaujme snad právě konstrukčním návrhem, je totiž tvořeno 101 komorami! (pro srovnání Mantra R12 měla 82 komor a součaný konkurent Enza, Boomerang 9 má komor 96.) K čemu je to vlastně dobré? Čím více komor, tím menší ovalizace buněk, menší deformace za letu a snížení odporu (ovšem i to je diskutabilní a závisí na mnoha faktorech). Zajištěním přesnějšího profilu lze tedy dosáhnout navýšení výkonu, ovšem za cenu zvýšení výrobní složitosti a tedy ceny.

Ozone používá svojí osvědčenou technologii Shark NoseZměnou oproti předchozímu modelu je použití ultralehkých materiálů.  Použit je Porcher Sport 27g a 30D. Dle mého názoru bylo díky konstrukční složitosti křídla nutno přistoupit ke kompromisu a zvolit lehčí materiál, tak aby byla zachována hmotmost křídla a nebyla negativně ovlivněna bezpečnostní charakteristika (vyšší hmotnost křídla negativně ovlivňuje chování při kolapsech, s tímto lehčím materiálem celé křídlo váží prakticky stejně jako původní Enzo a tedy 6,1 kg). To přináší i negativa v podobě nižší životnosti křídla. Otázka je, kdo z profi pilotů létá závodničku déle jak jednu nebo dvě sezóny. Pozor si budou muset dát piloti, kteří starší závodní brusy kupují.


Kontroverzní novinkou je použí turbulátoru, na to na spodní straně profilu ve střední části křídla. O tom k čemu slouží a zda bude i na finální verzi lze jen spekulovat. Na paraglidingforum.com na toto téma probíhá diskuse.

Bude zajímavé jak si bude nový závoďák konkurovat s dosavadními protivníky (Boomerang 9, Icepeak 6, Core 3, Mercury Sport a další). Tipnete si . Kdo bude první z českých pilotů, který Enzo 2  osedlá a pokusí se jej zkrotit?
Prototyp Enzo 2

Technická specifikace


Barevná schémata


0 comments: